Web Design
Your content goes here. Edit or remove this text inline.
Logo Design
Your content goes here. Edit or remove this text inline.
Web Development
Your content goes here. Edit or remove this text inline.
White Labeling
Your content goes here. Edit or remove this text inline.
VIEW ALL SERVICES
Vroeëkinderontwikkelingsfase en -kundigheid
Wilna van Rooyen
Wilna van Rooyen, die vroeëkinderontwikkelingspesialis van die Afrikaanse Onderwysnetwerk spog met meer as 40 jaar ondervinding in die onderwys, waarvan 32 as hoof by vooraanstaande skole in Suid-Afrika.
Wilna is ‘n onderwyskundige, vroeëkinderontwikkelingspesialis, gewilde spreker, toegewyde eggenoot, liefdevolle moeder en trotse ouma. Haar passie vir die onderwys, opvoeding en neurowetenskappe dien as basis waarvandaan sy hierdie sektor graag met groot toewyding dien.
Wilna is verbind tot die vroeëkinderontwikkelingsfase en verkry nog steeds inligting by informele navorsing en die nalees van nuwe tendense en metodes in vroeëkinderontwikkeling, onderwys in die algemeen, asook emosionele en sosiale ontwikkeling van kinders.
Wilna se droom vir onderwys in Suid-Afrika is om hoop te gee, kwaliteit onderwys aan te bied en om die jeug toe te rus om die toekoms met briljantheid te bestuur.
Gaan na radio uitsending >
“Om jongmense se breine te ontwikkel maar nie daarmee saam hulle sin vir waardes en deug nie, is om hulle op te voed om intelligente probleme vir die samelewing te word.”
Theodore Roosevelt
Die verslag van die Wêreldbank oor die Wes-Kaapse Onderwysdepartement en gr. R
Die verslag van die Wêreldbank oor die Wes-Kaapse Onderwysdepartement en gr. R is op 17 September 2024 vrygestel. Die verslag het ‘n hele paar aspekte uitgelig waaraan aandag gegee behoort te word. Die verslag is gemik op die Wes-Kaap, maar is beslis op die hele...
Wiskunde is om jou!
Wiskunde is vir almal bedoel. Alle kinders het die vermoë om wiskunde te doen, ‘n positiewe gesindheid oor wiskunde is baie belangrik en hoe gereeld kinders kan skry om wiskundige begrippe te oefen. Daar is gevind dat kinders ‘n aangebore vermoë het om eenvoudige...
Die kunste, die toekoms en KI
Ons gesels graag oor die wêreld van kodering en robotika, asook ander vakke en dit is belangrik vir die toekoms van kinders. Dit is egter ook belangrik om aandag te gee aan alle aspekte van kinders se ontwikkeling, om hul op alle vlakke kognitief te stimuleer. Die...
Die waarde daarvan om self te teken of prente te verf
Ons gesels graag oor die voordele wat dit inhou om met skeppende aktiwiteite besig te wees: Kommunikasievaardighede word opgeskerp. Sommige mense vind dit moeilik om hulself verbaal uit te druk voor mense, maar kan hul emosies op papier weergee. Dit verbeter...
Uit Wilna se pen – Maart ’24
Mens hoor dikwels dat kreatiwiteit en kreatiewe denke ontwikkel moet word en dat dit deel is van die vaardighede is wat in die eeu waarin ons leef broodnodig is. Kreatiwiteit het nie noodwendig iets met kuns te doen nie, alhoewel kuns deel daarvan vorm. Om kreatief...
Kan ons kinders kweek wat onselfsugtig in plaas van selfgerig is?
Ons leef in ‘n wêreld waar dit meestal oor die eie ek gaan. Ons neem selfies, net ons wense tel, alles draai om ons. Is dit moontlik om in so ‘n samelewing kinders te kweek met meer positiewe waardes, wat ook ingestel is op die welsyn van ander? Dit is moontlik,...
Die waarde van stories
Storievertelling is die oudste vorm van leer. Dit het gemeenskappe gebind en aan kinders die antwoorde tot die grootste vraagstukke van die lewe gebied. Stories definieer ons, vorm ons, beheer ons en maak ons. Alle kulture in die wêreld is nie geletterd nie, maar...
Die vaardigheid om duidelik en sinvol te kommunikeer
Die vaardigheid om duidelik en sinvol te kommunikeer Die vaardigheid om duidelik en sinvol te kommunikeer, gaan in die toekoms toenemend belangrik word en is juis een van die toekomsvaardighede wat bemeester moet word. Ouers speel ‘n groot rol in hoe hul kinders...
Lees vir genot is belangrik
Volgens Oxford University Press (Februarie 28, 2023) kan alle suksesvolle volwassenes met begrip lees. Om te leer lees is ‘n groot taak wat ‘n geweldige hoeveelheid breinkrag en konsentrasie verg. Baie kinders verloor die motivering om te lees, as hul sukkel om te...
Die voordele van fantasie- of verbeeldingspel
Onthou jy toe jy kleintyd jouself vir ure kon besig hou sonder televisie of spoggerige tegnologiese apparate? Onthou hoe jy kombershuise in die sitkamer gebou het, bokskarre gemaak het en met jou verbeelding die wêreld vol gery het? Mens dink terug en voel dan half...
Die waarde van skeppende-/kunsaktiwiteite
As kinders inkleurboeke en fotostate moet inkleur, ontwikkel baie min vaardighede. Beperk daardie soort aktiwiteite tot die minimum. Alles wat die kind sou wou doen, is reeds gedoen, daar is dus geen uitdaging vir hom/haar nie. Wanneer kinders toegelaat word om hul...
Die sing van liedjies
Die sing van liedjies: Die ritme van die taal word beleef en sosiale vaardighede word aangemoedig, deur saam te sing, slagwerk te doen en dansies uit te voer. Die klap op maat van die liedjie, met verskillende liggaamsdele stimuleer die twee kante van die brein om...
Ouers en Onderwysers van jong kinders
Beste Ouers en Onderwysers van jong kinders, Die onderwyser in die voorskoolse fase speel ‘n baie belangrike rol om die vaardighede wat onder andere vir skoolgereedheid benodig word, te ontwikkel. Hier volg enkele idees vir die aanbied van aktiwiteite in die...
Aktiwiteite wat ouers en onderwysers saam met kinders kan doen
Rol: Dit versterk verskeie spiergroepe, asook draaivermoë, bilaterale integrasie en middellynkruising. Laat jou kind op en af teen heuwels en op die grasperk rol – dis veral goeie oefening omdat dit teen weerstand en teen verskillende snelhede gebeur. Hinkspel...
Ouerwenke
Ouerwenke: Die waarde van bedagsaamheid en vriendelikheid teenoor ander word bewys deur jou eie lewe. ‘n Ouer moet vir sy kind die model wees. Verwag van jou kinders dat hulle in die huis behulpsaam en bedagsaam moet wees. Verwag van hulle om verantwoordelik te wees...
Tegnologie en Ontwikkeling – Ouerwenke
Ouerwenke: Die waarde van bedagsaamheid en vriendelikheid teenoor ander word bewys deur jou eie lewe. ‘n Ouer moet vir sy kind die model wees. Verwag van jou kinders dat hulle in die huis behulpsaam en bedagsaam moet wees. Verwag van hulle om verantwoordelik te wees –...
Die waarde van grootmotoriese aktiwiteite
Die waarde van grootmotoriese aktiwiteite: Groot motoriese vaardighede lê die grondslag van vaardighede wat daarop moet volg, soos lees, skryf en wiskunde. Klein spiere kan nie behoorlik funksioneer as die groot spiere nie genoeg ontwikkel het en hul werk doen nie....
Tegnologie en Ontwikkeling – Verhoed eiegeregtigheid
Verhoed eiegeregtigheid: Colleen Wilson en Candice Dick, ouerskapskenners van Durban sê: “Om eiegeregtige kinders groot te maak wat voel die wêreld skuld hulle iets, kan die kinders later benadeel wanneer hulle die werklikheid ervaar en te doen kry met mense wat...
Tegnologie is waardevol indien dit beheer word
Tegnologie is waardevol indien dit beheer word. Ons leef in ʼn era waar tegnologie ʼn groot deel uitmaak van ons daaglikse omgang. Ons laat om verskillende redes toe dat ons kinders televisie, rekenaars, selfone, ensovoorts gebruik – om hulle besig te hou, of om hulle...
Gr. R – bevooordeel of benadeel ons kinders?
Beweging bou Breine Daar is soveel artikels beskikbaar oor die belangrikheid van breinontwikkeling en die belangrike rol wat beweging speel, om verbindings in die brein te stimuleer en te versterk. Die belangrikheid van beweging kan nie oorbeklemtoon word nie. Ons...
Stimuleer Slim
Stimuleer slim: Die brein is dol oor kleur. Gebruik werklike voorwerpe met mooi kleure om woordeskat uit te brei. Gebruik musiek tydens die leerproses. Dit stimuleer die vrystelling van endorfiene, die lekkervoel-chemikalië in die brein wat ‘n gunstige uitwerking op...
Die resep vir spraak, lees en skryf
Die resep vir spraak 1: (en latere skryf en lees) Normale gehoor: Mens moet goed kan hoor, om goed te praat! Babas en peuters hoor hulself en ander en verfyn die motoriese plan vir spraak wat hulle uit hul langtermyn-geheue oproep om mee te werk. Interaksie met ouers...
Temporale bewustheid
Temporale bewustheid verwys na ‘n kind se interne bewustheid van die verhouding tussen beweging en tyd. Geskryf namens die AON by Lizette van Huyssteen van die Practica Program Hierdie vaardigheid help kinders om met herhalende patrone te werk sodat hulle kan leer om...
Goeie Selfbeeld
Wenke om ‘n goeie selfbeeld te kweek Maak seker dat die kinders in jou klas hul met selfvertroue uitleef. Dit is ook belangrik vir elke onderwyser om deurlopend aan sy of haar eie selfbeeld te werk. Werk nou saam met die ouers van die kinders in jou klas, om die...