Uit Wilna se pen

Web Design

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Logo Design

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

Web Development

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

White Labeling

Your content goes here. Edit or remove this text inline.

VIEW ALL SERVICES 

Vroeëkinderontwikkelingsfase en -kundigheid

Wilna van Rooyen

Wilna van Rooyen, die vroeëkinderontwikkelingspesialis van die Afrikaanse Onderwysnetwerk spog met meer as 40 jaar ondervinding in die onderwys, waarvan 32 as hoof by vooraanstaande skole in Suid-Afrika.

Wilna is ‘n onderwyskundige, vroeëkinderontwikkelingspesialis, gewilde spreker, toegewyde eggenoot, liefdevolle moeder en trotse ouma. Haar passie vir die onderwys, opvoeding en neurowetenskappe dien as basis waarvandaan sy hierdie sektor graag met groot toewyding dien.

Wilna is verbind tot die vroeëkinderontwikkelingsfase en verkry nog steeds inligting by informele navorsing en die nalees van nuwe tendense en metodes in vroeëkinderontwikkeling, onderwys in die algemeen, asook emosionele en sosiale ontwikkeling van kinders.

Wilna se droom vir onderwys in Suid-Afrika is om hoop te gee, kwaliteit onderwys aan te bied en om die jeug toe te rus om die toekoms met briljantheid te bestuur.

“Om jongmense se breine te ontwikkel maar nie daarmee saam hulle sin vir waardes en deug nie, is om hulle op te voed om intelligente probleme vir die samelewing te word.”  

Theodore Roosevelt

Bevorder ongestruktureerde spel

Bevorder ongestruktureerde spel

Moedig ongestruktureerde of vryspel by kinders aan: Ons kinders leef in ‘n oorgestruktureerde omgewing.  Hulle is van jongs af in bewaar- of kleuterskole, waar sekere aktiwiteite op sekere tye gedoen moet word.  Daar is niks mee verkeerd nie, dit is egter nodig dat...

Bevorder ongestruktureerde spel

Persoonlikhede in jou klas

Watter persoonlikhede word in jou klas verteenwoordig? ‘n Nuwe kwartaal bied geleentheid vir nuwe idees en nuwe denke.  Om vas te stel watter persoonlikhede in jou klas teenwoordig is en begrip daarvoor te hê, maak die lewe vir jou en die kinders sommer baie...

Bevorder ongestruktureerde spel

Woordsoorte: Die plek van die partikel

Die woordsoorte wat ons in hierdie blogreeks bespreek het, is almal redelik bekend. Ons het gevalle gekry waar handboeke se definisies verskil het of waar die indeling nie ooreengestem het nie nie, maar daar was meestal in skoolgrammatika eenstemmigheid oor watter...

Bevorder ongestruktureerde spel

Vingerrympies

“Vingerrympies” is gediggies of liedjies wat tradisioneel met handbewegings gekombineer is om babas en jong kinders se belangstelling behou. Hierdie is ‘n ou gunsteling onder kinders watuitstekend is om selfvertroue te ontwikkel. Dit bevorder ook breinintegrasie omdat...

Bevorder ongestruktureerde spel

Kinders en Korona: Riglyne vir Ouers

Kinders en Korona: Riglyne vir ouers Prof. Gertie Pretorius: “Bly kalm. Ken die feite aangaande die koronavirus en verduidelik al die voorsorgmaatreëls aan jou kinders, maar dan op hul ontwikkelingsvlak.” Hennie Vorster: “Kweek in hierdie krisistye geloof en hoop by...

Bevorder ongestruktureerde spel

Hoekom is teken belangrik vir kinderontwikkeling?

Teken is van die uiterste belang gedurende die voorskoolse jare. Die tekenaktiwiteit bou kinders se fynmotoriese vaardighede. Dit ontwikkel oog-handkoördinasie. Dit ontwikkel kreatiewe uitdrukking deur vry te teken. Teken is die voorvaardigheid vir die...

Bevorder ongestruktureerde spel

Die VKO fokus op Breinontwikkeling!

Is breinontwikkling belangrik? In Rima Shore se boek, Rethinking the brain, word Dr. H Chugani dikwels aangehaal.  Hy was ‘n neuroloog en in die 1980’s die hoof van die PET-skanderingsentrum aan die Universiteit van Kalifornië.  Hy het die PET-skandering hoofsaaklik...

Bevorder ongestruktureerde spel

Ode aan ‘n Ma

Ode aan ‘n ma “Al sou ek die mooiste huis hê en die smaaklikste etes voorberei, maar ek doen dit nie met liefde nie,dan is ek so waardeloos soos ‘n leë kastrol of ‘n stukkende eierklitser: Al is ek die besigste ma op die skoolraad en koop vir my kinders die duurste...

Bevorder ongestruktureerde spel

Gr. R – bevooordeel of benadeel ons kinders?

Beweging bou Breine Daar is soveel artikels beskikbaar oor die belangrikheid van breinontwikkeling en die belangrike rol wat beweging speel, om verbindings in die brein te stimuleer en te versterk. Die belangrikheid van beweging kan nie oorbeklemtoon word nie. Ons...

Bevorder ongestruktureerde spel

Ons agt sintuie

ONS  AGT  SINTUIE: Ons het agt sintuie wat vir ons inligting gee oor wat binne ons liggaam en in die wêreld rondom ons aangaan. Ons voel, hoor, sien, ruik en proe elke dag. Bykomend gee die vestibulêre sisteem, wat in die binneoor geleë is en die proprioseptiewe...

Bevorder ongestruktureerde spel

Uit wie se mond hoor jy die waarheid?

Ek kry in die week ʼn navraag: Wat is die verskil tussen ʼn idioom en ʼn gesegde? Ek kan, tot my eie skande, nie uit die vuis uit antwoord nie, want (besef ek by nabetragting) ek het self nooit werklik gaan navorsing doen om te bepaal wat die verskille is nie. Toe ek...

Bevorder ongestruktureerde spel

Vasbyt en Deurdruk

Emosionele ontwikkeling verg baie tyd en hope geduld, maar daarsonder word maats maak en vordering op skool gekortwiek, al is jou kind baie intelligent.  ’n Kind moet eers impulsbeheer en selfbeheersing bemeester voordat hy sy konsentrasievaardighede kan verbeter. ...

Bevorder ongestruktureerde spel

Kinders al hoe minder in hul eie spel

Kinders al hoe minder in hul eie spel: Voorskoolse kinders neem al hoe minder aan ongestruktureerde spel deel, wat ernstige implikasies vir hul ontwikkeling inhou.  Groepsdruk, die gejaagdheid van die samelewing, ‘n onveilige omgewing en ouers se vrees dat hul kinders...

Bevorder ongestruktureerde spel

Hoekom is fantasiespel belangrik?

Ons leef in ‘n wêreld waar kompetisie en prestasie hoogty vier.  Ons jong kinders word meegesleur deur ‘n golf van welmenende volwassenes, wat hul van die een gestruktureerde aktiwiteit na die ander karwei.  In die proses word kinders se natuurlike geneigdheid om...

Bevorder ongestruktureerde spel

Die rol van musiek in breinontwikkeling

Die rol van musiek in breinontwikkeling Musiek het ‘n kragtige effek op ons emosies. ‘n Stil, rustige wiegeliedjie kan ‘n omgekrapte baba kalmeer, ‘n majestueuse koor kan ons oprui en tot groot hoogtes voer. Musiek het egter ook ‘n invloed op hoe ons dink. In die...

Bevorder ongestruktureerde spel

Adjunkkonstabel Abel

ADJUNKKONSTABEL ABEL (die adjunk) Moordverhaal in drie bedrywe BEDRYF 1 Toe adjunkkonstabel Abel by die moordtoneel opdaag, lê die slagoffer steeds kop onderstebo, uitgestrek in ʼn plas bloed. Hy hurk en druk sy voorvinger in die rooi wat deur sy Nikes sypel. Dit is...

Bevorder ongestruktureerde spel

Stimuleer Slim

Stimuleer slim: Die brein is dol oor kleur.  Gebruik werklike voorwerpe met mooi kleure om woordeskat uit te brei. Gebruik musiek tydens die leerproses.  Dit stimuleer die vrystelling van endorfiene, die lekkervoel-chemikalië in die brein wat ‘n gunstige uitwerking op...

Bevorder ongestruktureerde spel

Die resep vir spraak, lees en skryf

Die resep vir spraak 1: (en latere skryf en lees) Normale gehoor: Mens moet goed kan hoor, om goed te praat! Babas en peuters hoor hulself en ander en verfyn die motoriese plan vir spraak wat hulle uit hul langtermyn-geheue oproep om mee te werk. Interaksie met ouers...

Bevorder ongestruktureerde spel

Temporale bewustheid

Temporale bewustheid verwys na ‘n kind se interne bewustheid van die verhouding tussen beweging en tyd. Geskryf namens die AON by Lizette van Huyssteen van die Practica Program Hierdie vaardigheid help kinders om met herhalende patrone te werk sodat hulle kan leer om...

Bevorder ongestruktureerde spel

Goeie Selfbeeld

Wenke om ‘n goeie selfbeeld te kweek Maak seker dat die kinders in jou klas hul met selfvertroue uitleef. Dit is ook belangrik vir elke onderwyser om deurlopend aan sy of haar eie selfbeeld te werk.  Werk nou saam met die ouers van die kinders in jou klas, om die...

Bevorder ongestruktureerde spel

Kardinaliteit

Een van die vele interessante mylpale op die wiskundepad is dat kinders moet leer om te verstaan wat presies gebeur wanneer ‘n mens voorwerpe aftel. Wanneer kinders tel, verstaan hulle aanvanklik nie hoe die woorde wat hulle sê met hoeveelheid verband hou nie. Geskryf...

Bevorder ongestruktureerde spel

Hulp aan Graad R

Aan elke graad R ouer Ons verskaf hiermee ‘n paar idees vir ons graad 0-leerders vir spel tot hul die “grootskool” betree. Ons voorsien ‘n voorbeeld van die lettervorming wat benodig word, wanneer ons maatjies hul name skryf, sodat hul nie leer om hul name op die...

Bevorder ongestruktureerde spel

Boelies

BOELIE NEEM BAIE VORMS AAN: (Ouer kinders)Dit is ook dikwels subtiel in nie-verbale gedrag:Hul rol hul oë of skud hul kop vir ander se opmerkings en snork, lag of glimlag meerderwaardig.Hul skaad ander se reputasie deur skinderstories te versprei en ander se foute en...

Bevorder ongestruktureerde spel

Die waarde van dissipline, in die tyd van inperking, asook daarna.

Dissipline voeg waarde toe tot ‘n mens se lewe, van die kinderjare af, tot wanneer jy oud is. Die einddoel van ouerlike dissipline is om kinders totselfdissipline te lei. Selfdissipline beteken om beheer oor jou eie gedrag te neem, oor jou gedagtes en emosies, tot...